İnternet BankacılığıOnline İşlemler

Hizmetlerimiz

Destek Talebi

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?


Teknik Destek 
 

Java veya e-İmza Uygulaması ile ilgili hata alıyorum

1. Çözüm Yolu


 

Bilgisayarın arama bölümüne “Configure Java” yazılarak, bu seçeneğe tıklanmalı,


 

Açılan pencere “General” seçeneğinin altında bulunan “Network Setting” seçeneğine tıklanmalı,


 

Açılan pencereden “Direct Connection” seçeneğini tıkladıktan sonra değişiklikler kaydedilerek çıkılmalıdır.



 

Ardından;



 

Bilgisayarın arama bölümüne “Configure Java” yazılarak, bu seçeneğe tıklanmalı,


 

Settings seçeneğine tıkladıktan sonra açılan pencerede “Delete Files” seçeneğine tıklanmalı,


 

Açılan 3 seçeneği de işaretledikten sonra “Ok” butonuna tıklanmalıdır.



 

Ardından;



 

İndirilmiş olan PTT KEP e-imza uygulamasına sağ tıklanıp birlikte aç > başka bir uygulama seç seçeneğine tıklanmalı,


 

“.jnlp dosyalarını açmak için her zaman bu uygulamayı kullan” ikonunu işaretledikten sonra; diğer uygulamalar seçeneğine tıklanıp, menünün en altında bulunan “bu kişisel bilgisayarda farklı bir uygulama arayın” ibaresine tıklanmalı,


 

Açılan pencerede C:/Program Files/Java ardından açılan pencerede bilgisayarda yüklü bulunan java jre versiyonunu seçilmeli,


 

Bin klasörünün altında bulunan javaws.exe uygulaması seçilip Aç seçeneğine tıklanmalıdır.


 

Yukarıda belirtilen işlemler gerçekleştirildikten sonra PTTKEP e-imza uygulamasını silinip https://hs01.kep.tr/ linkinde bulunan elektronik imza sekmesi içerisinde yer alan “PTTKEP E-İmza API İndir” butonuna tıklanarak uygulama indirilip tekrar giriş yapılmalıdır.


 

2. Çözüm Yolu


 

Denetim masasında içerisinde yer alan “JAVA” tıklanmalı (Windows 10 için Arama çubuğuna “Configure Java” yazılmalı ve bu seçeneğe tıklanmalıdır.),


 

Güvenlik (Security) bölümüne tıklanmalı,


 

İstisna Site Listesi penceresine https://hs01.kep.tr/ adresini girilmeli,


 

“Uygula” ve “Tamam” butonuna tıklanmalı,


 

Bilgisayarın arama bölümüne “Configure Java” yazılmalı ve bu seçeneğe tıklanmalı,


 

General seçeneğinin altında bulunan “Network Setting” seçeneğine tıklanmalı,


 

Açılan pencereden Direct Connection seçeneği tıklanarak, değişiklikler kaydedilerek çıkılmalı,


 

Java’yı kapatıp sisteme erişim için hs01.kep.tr adresinden e-imza ile giriş yapılmalıdır.


 

3. Çözüm Yolu


 

Java log kayıtlarının alınması:

  •  


 

PTTKEP E-imza uygulamasını çalıştırıldığında Java Consol Logları açılacaktır. Ekrana gelen Java Console Logları karşılaşılan hata aldıktan sonra kopyala seçeneği tıklanmalıdır. İncele yapılabilmesi için kopyalanan içerik kep.destek@ptt.gov.tr mail adresimize gönderilmelidir.


 

PTTKep gelen kutusu veya diğer alanları görüntüleyemiyorum


 

Öncelikle internet tarayıcı geçmişi temizlenmelidir.


 

Ardından; KEP hesabına giriş yapıldıktan sonra CTRL + F5 tuşlarına aynı anda basılarak sayfanın tekrar yüklenmesi beklenmelidir (Klavyenizde “FN” tuşu yer alıyorsa, CTRL + FN + F5 tuşlarına basılmalıdır.). İlk girişte bu işlem biraz uzun sürebilir. Ancak sonraki girişlerinizde KEP sistemine sorunsuz erişim sağlayabilirsiniz.


 

E-İmza uygulamasında "T.C. Kimlik No uzunluğu yanlış" hatası alıyorum.

E-İmza ile giriş sırasında alınan “T.C. Kimlik No uzunluğu yanlış” hatası, kullanıcının e-imza yerine e-mühür kullanmasından kaynaklanmaktadır. Ancak, e-mühür ile KEP sisteminde işlem yapmak mümkün değildir. Bu durumda, hesap yetkilisinin e-imzası ile işlem yapması gerekmektedir. Buna ek olarak SMS ile giriş, mobil imza ile giriş veya e-devlet üzerinden giriş seçeneklerinden KEP sistemine erişim sağlanabilmektedir.


 

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)'nde parola ve şifre hatası alıyorum.


 

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) kullanan ve KEP entegrasyonu gerçekleştirmiş kurumsal KEP kullanıcıları için web servis ile gönderilen isteklerde başarılı sonuç alınamadığı durumda aşağıda yer alan yönlendirmenin uygulanması gerekmektedir.


 

Hesap yetkilisi tarafından https://hs01.kep.tr/ adresine giriş yapılarak güvenlik bölümünden şifre, parola ve gizli soru güncellenmelidir. Web servis tarafında da bu bilgiler kaydedilmelidir. Web servis tarafındaki güncelleme işlemi için entegrasyonu yapan teknik birimden destek alınabilir.


 

E-İmza uygulamasında bilgilerim görüntülenmiyor.


 

PTTKEP e-imza uygulamasının e-imza akıllı kartını tanımlayabilmesi için e-imza sürücülerinin bilgisayarın işletim sistemine uygun versiyonunun yüklü olması gerekmektedir. E-imza hizmeti satın alınan e-imza sağlayıcının internet sitesinden işletim sistemine uygun sürücülerin bilgisayara yüklemesi durumunda PTTKEP e-imza uygulaması e-imza akıllı kartını tanımlayabilecektir. Uygulamanın e-imzayı tanımladığında Resim-2’de görüldüğü gibi, akıllı kart bilgileri uygulama üzerinde görüntülenecektir.



 

Aşağıda bulunan E-imza Hizmet Sağlayıcılarının internet sitelerinden e-imza marka ve modeline uygun sürücüleri yüklemeniz gerekmektedir.


 

KAMUSM


 

E-IMZATR


 

E-GUVEN


 

TURKTRUST


 

E-TUGRA


 

KEP adresim "Aktivasyon Bekliyor", Ne yapmalıyım?


 

KEP sistemine hesap yetkilisi tarafından giriş yapıldıktan sonra “Aktivasyon Yap” butonu tıklanarak e-imza ya da mobil imza aracılığıyla başlangıç aktivasyonunun elektronik ortamda imzalanması gerekmektedir. E-imza hizmeti, e-imza hizmet sağlayıcılarından; mobil imza hizmeti ise kullanılan GSM operatöründen temin edilebilir.


E-İmza ile Aktivasyon Sözleşmesinin İmzalanması 
Mobil İmza ile Aktivasyon Sözleşmesinin İmzalanması
 

Yukarıdaki linklerde yer alan yardımcı videolardan destek alınarak KEP hesabı aktif edilebilmektedir.


 

Tüzel Kişi KEP hesabında işlem yetkilisi güncellemek istiyorum


 

Yürürlükteki KEP mevzuatı gereği Kayıtlı Elektronik Posta hizmetinden faydalanmak isteyen kullanıcıların kimliklerinin doğrulanmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu kapsamda KEP ile ilgili iş ve işlemler Kurumunuz/Şirketiniz adına başvuru yapmaya yetkilendirilmiş kişi tarafından en yakın PTT Müdürlüğüne şahsen müracaat edilmesi suretiyle ya da KEP hesabınızda mevcut işlem yetkilisi tarafından Webmail üzerinden giriş yapılarak gerçekleştirilebilir.


 

PTT Müdürlüğümüzden güncelleme işlemi için uygun dilekçe ile başvurabilirsiniz.


 

Webmail üzerinden güncelleme işlemi için kullanım kılavuzundan ya da yardımcı videodan destek alabilirsiniz.


 

E-posta adresimden (gmail, hotmail vb.) KEP adresine ileti gönderemiyorum.


 

KEP sisteminde, yalnızca Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetkilendirilen Kayıtlı Elektronik Hizmet Sağlayıcısı (KEPHS) firmalardan herhangi birinden temin edilmiş KEP adresleri arasında ileti paylaşımı yapılmaktadır. Bir başka deyişle KEP sistemi, KEP dışında kalan gmail, hotmail vb. standart e-posta adreslerine ileti gönderilemeyen ve alınamayan kapalı devre bir sistemdir.


 

Şirketimizin unvanı/nevi güncellendi, KEP hesabımı nasıl güncelleyebilirim?


 

Yürürlükteki KEP mevzuatı gereği Kayıtlı Elektronik Posta hizmetinden faydalanmak isteyen kullanıcıların kimliklerinin doğrulanmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu kapsamda nevi/unvan güncelleme işlemi Kurumunuz/Şirketiniz adına başvuru yapmaya yetkilendirilmiş kişi tarafından uygun dilekçe ile en yakın PTT Müdürlüğüne şahsen müracaat edilmesi suretiyle gerçekleştirilmektedir.


 

Ancak talebiniz direkt olarak KEP adresinizi değiştirmek yönünde ise bu işlem mevzuat gereği mümkün değildir, yeniden bir KEP adresi almanız gerekmektedir.


 

KEP hesabım bloke oldu, giriş yapamıyorum.


 

KEP hesabına giriş sırasında 10 defa hatalı parola veya şifre girilmesi durumunda ilgili kullanıcı bloke edilmektedir. Bu durumda, 444 1 788 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden kimlik doğrulama sağlandıktan sonra blokenizi kaldırarak yeni parola ve şifre alabilirsiniz.


 

Bloke kaldırılması işleminin ardından, KEP sistemine ( https://hs01.kep.tr) giriş yapılarak güvenlik bölümünden parola ve şifre güncellenmelidir.


 

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) kullanan ve KEP entegrasyonu gerçekleştirmiş kurumsal KEP kullanıcıları için web servis tarafında da güncel bilgiler kaydedilmelidir. Web servis tarafındaki güncelleme işlemi için entegrasyonu yapan teknik birimden destek alınabilir.


 

"Ön Başvuru Yap" butonu aktif olmuyor.


 

https://hs01.kep.tr adresinde ekranda görüntülenen “Ön Bilgilendirme Formu” okunduktan sonra “Kapat” butonu tıklanmalı, sonrasında aktifleşecek olan “Ön Başvuru” sekmesi üzerinden T.C. Kimlik Numarası ve güvenlik kodu girilerek online Ön Başvuru formuna erişilmelidir.


 

KEP adresinde "İleti Oluştur" butonu bulunmuyor.


 

1. Çözüm Yolu


 

KEP adresinizin hesap türünün Sadece Alıcı olarak oluşturulması;

 

Hesaptan ileti gönderilebilmesi için PTT Müdürlüğüne başvuru yapılarak KEP hesabı Gönderici ve Alıcı olarak güncellenmelidir.


 

2. Çözüm Yolu


 

İlgili Hesap Yetkilisinin ileti gönderme yetkisinin bulunmaması;


 

- İlgili KEP hesabında bulunan genel Hesap Yetkilisi (KEP adresinde tüm yetkilere sahip kullanıcı) tarafından giriş yapılarak, Ayarlar > Hesap Yetkilileri > Yetkileri Düzenle bölümünden ilgili Hesap Yetkilisinin “Mail Yazma” yetkisi aktif edilmelidir.


 

KEP hesabıma tebligat gelmiyor.


 

Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) 01.01.2019 tarihinden itibaren kullanıma açılmış olup bu tarih itibarıyla e-Tebligat gönderimi KEP sistemi üzerinden değil UETS üzerinden sağlanmaktadır.


 

Kurumsal müşterilerimiz için UETS hesapları otomatik olarak açılarak ilgili kuruma bildirilmektedir. Ayrıca bir başvuru yapmalarına gerek yoktur.


 

Bireysel müşterilerimiz ise http://www.etebligat.gov.tr/ adresinden online olarak ya da PTT Müdürlüklerimize şahsen başvurarak hiçbir ücret ödemeden UETS hesabı edinebilmektedir.


 

e-Tebligat ile ilgili detaylı bilgiye http://www.etebligat.gov.tr/adresinden ulaşabilirsiniz.