KEP Nedir?
![](https://pttwebdosya.ptt.gov.tr/api/File/getFile?FileName=aa0fd056-a78e-444a-9495-88d4e8896aad*neden-kep-1.jpg)
KEP Nedir?
KEP, e-posta teknolojik altyapısını kullanan, bununla birlikte e-postanın gönderim ve alımına dair kanıtların oluşturulup saklandığı hukuken geçerli bir e-posta iletim hizmetidir. KEP resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasına olanak sağlayan bir sistemdir.
KEP’in, Standart E-Postadan Farkı Nedir?
Günümüzde ticari faaliyet ve yönetimsel alanda yaşanan gelişmeler sonrası elektronik posta kullanımı yaygınlaşmıştır.
Ancak, standart e-posta sisteminde bazı açık noktalar vardır. Bunlar;
- Kanuni açıdan sınırlı sayıda ve özellikte delil barındırır.
- E-posta ispat sorumluluğu göndericiye aittir.
- E-posta zaman bilgisi gönderi yapılan bilgisayarın zaman ayarlarına bağlıdır ki bu durum ihtilaflı durumlarda zaman için delil değerini düşürür.
- Standart e-postaların içerikleri kolaylıkla değiştirilebilir.
![](https://pttwebdosya.ptt.gov.tr/api/File/getFile?FileName=15b4ab67-6ea0-4105-8cb6-2019414fee24*neden-kep-2.jpg)
![](https://pttwebdosya.ptt.gov.tr/api/File/getFile?FileName=a68af57e-9230-4ad8-a9d7-50695da00090*neden-kep-3.jpg)
KEP Sisteminde Oluşturulan Deliller Nelerdir?
KEP, standart elektronik postaya ek olarak elektronik postanın;
- Göndericisi görünen kişi/kuruluş tarafından gönderilip gönderilmediği,
- Alıcıya ulaşıp ulaşmadığı ve ne zaman ulaştığı,
- Alıcısı tarafından okunup okunmadığı
ile ilgili delil hizmetlerini sunmaktadır.
Neden KEP’e İhtiyaç Duyulmuştur?
KEP, elektronik imza ve zaman damgası kullanılması sayesinde;
- Gönderici teyidi,
- Alıcı teyidi,
- İçeriğin değişmediği teyidi,
- Gönderim ve alım zamanları ispatı
sağlamaktadır.
![](https://pttwebdosya.ptt.gov.tr/api/File/getFile?FileName=7b925035-97ae-473c-96aa-75ad4e3c9c57*3.jpg)
![](https://pttwebdosya.ptt.gov.tr/api/File/getFile?FileName=727c4e7e-d30e-4ce4-a804-0b7ed616414b*ocifnd0-min-768x512.jpg)
KEP’in Avantajları
İşlemlerin elektronik ortamda yapılmasıyla;
- Zaman kazancı,
- Kağıt ve arşiv kazancı,
- Maliyetin azalması,
- Resmi ve ticari işlemlerin hızlı yapılabilmesi,
- Ticari faaliyetlerin verimli yürütülmesi,
- Çevrenin korunması
gibi faydalar sağlanmıştır.